Már nem ebben a fázisban vagy? Kattints a 2. fázishoz! —>
Nincsenek univerzális siker-eszközök, amivel „minden hülye” meg tudja csinálni a ragyogó coaching karrierjét. Ez a három cikkből álló sorozat segít megérteni, hogy a coach karriered melyik fázisában vagy. Mi az, amin dolgoznod érdemes coachként a karriered egyes fázisaiban. Milyen eszközöket vegyél igénybe, hogyan alakítsd a szolgáltatásodat, és mit várhatsz rövid távon eredményként.
Ha ezek mentén tudatosan szánsz pénzt és figyelmet egyes marketing megoldásokra, nagyon sok költséget és fölösleges erőfeszítést fogsz tudni megspórolni. Értsd jól: a heroikus erőfeszítéseidet, amik mindenképp előtted állnak, nem fogod haszontalan dolgokra irányítani.
Az első fázis A TANULÁS FÁZISA.
Ebben a fázisban az a feladatod, hogy gyűjts minél több tapasztalatot, és azzá a szakemberré válj, akire az ügyfeleidnek szükségük van! Ha még tart a coach-képzésed, használd ki a tanulás lehetőségét!
Csinálj minél több coachingot a képzés keretében és azon kívül is. Gyűjtsd a tapasztalatot!
Itt még nem meggazdagodni szeretnél a coachingból, csupán tapasztalatot szerezni, ezért adsz kedvezményes, baráti árat.
Nem valószínű, hogy vadidegen emberek rád szánnák a figyelmüket ezen a ponton, ezért érdemes ismerőseiddel, vagy rajtuk keresztül, ajánlásból érkező emberekkel dolgoznod.
Figyeld meg magad!
Mik azok a problémák és területek, ahol
- a legtöbb kérdést kaptad, ahol az ügyfeleid a legkevésbé kaptak másoktól segítséget
- ahol te a legtöbbet tudtál segíteni, ami a legtöbb sikerélményt adta, ami téged is lelkesített
Ne bajlódj brand-építéssel, költséges online eszközökkel, grafikai arculattal!
Használd a telefonod, Facebook fiókodat, LinkedIn fiókodat, esetleg ingyenes üzleti megoldásokat, mint pl.
Gondoskodj máshogy a megélhetésedről, és légy türelmes önmagadhoz!
Egyelőre ne mondj fel a munkahelyeden, vagy vállalkozóként végezz olyan munkákat, amelyekkel tudsz gondoskodni magadról (szövegírás, virtuális asszisztens, futárkodás, nyelvtanítás…)
Vigyázat! Nem lesz több ügyfeled attól, hogy weboldalt készíttetsz, vagy saját logót, grafikai arculatot terveztetsz. Ezen a ponton ez még csupán pótcselekvés!
A célod, hogy a fázis végére körvonalazd:
- a piaci rést, amit elfoglalsz (ezt nevezzük „niche”-nek, ejtsd: nís) és
- a problémakört, amelyben segíteni tudsz a hozzád fordulóknak.
Minél szűkebbre szabod ezt a meghatározást, annál inkább pótolhatatlan és egyedi leszel. Coach nagyon sok van a piacon. Párkapcsolati coach már jóval kevesebb. Olyan, aki pl. a gyerekek kirepülése utáni krízisben segít már nem túl fiatal pároknak, még kevesebb. Ha ezt a problémakört a zászlódra tűzöd, egy szűk témának kell szakértőjévé válnod, ami nem olyan nehéz. Ráadásul amikor ezekről a problémákról beszélsz, a klienseid magukra fognak ismerni, és könnyen döntenek az együttműködésről.
Sokan félnek ettől a szűkítéstől, attól, hogy beskatulyázzák magukat. De épp ezért érdemes egy kis időt hagyni magad számára, hogy minél több emberrel, minél több témában szerezz tapasztalatot.
Még egy fontos feladatod van ebben a fázisban:
Gyűjts visszajelzéseket, ajánlásokat is!
Kérd meg, és írasd le a klienseiddel, hogy milyen volt veled dolgozni, mit szerettek, mi adott nekik sokat, és mi az, amiben javítani lehet a szolgáltatásodon! A pozitív visszajelzéseket később idézni tudod majd.
Meddig tartson ez a fázis?
Ez eltérő lehet a helyzetedtől és korábbi tapasztalataidtól függően. Ha még csupán annyit tudsz, hogy jó volna coachként újrakezdeni az életed, akkor javaslom, hogy adj magadnak hosszabb időt!
Ha már készen volt a niche-ed, pontosan tudod, hogy kiknek és hogyan akarsz segíteni, esetleg épp ezért mentél coach képzésre is, akkor is érdemes az első tapasztalataidat ebben a formában megszerezni, de nagyon hamar fogsz tudni továbblépni.
Nagyjából 2-3 hónaptól akár 1 évig is eltarthat ez a fázis.
Miben segíthetek neked ebben a fázisban?
A 80/20 marketing tudástárát ingyenesen elérheted. Keresd azokat az eszközöket, ingyenes videókat, amelyek az 1. fázis eszközeit segítenek használni!
Ha nagyon szeretnél weboldalt, legyen egyszerű, bemutatkozó oldal, és kezdj blogot írni! Arra mindenképp alkalmas lesz, hogy gyakorolj, legyen online névjegyed, és közben ezen keresztül is jobban megismerd önmagad! Foglalj időpontot egy 24 órás weboldal projekthez, ha ezt szeretnéd!
Ha szeretnéd egy profi marketingessel átbeszélni a mostani megakadásaidat, javaslom, hogy nagyjából kéthetente kérj konzultációt! Segíthetek az online eszközök használatában, kiértékelni a tapasztalataidat, apránként körvonalazni a végleges szolgálatodat, megfogalmazni a kérdőíveket, értékesítési szövegeket, posztokat, visszajelző űrlapokat.
A fázis végefelé javaslom, hogy iktassunk be egy közös tervezőnapot, amikor végre letisztulhatnak az elképzeléseid, és együtt megformájuk az üzleti tervedet, és marketing stratégiádat. Így repülőrajttal tudsz nekivágni a második fázisnak.
“Melyik fázisban vagy coachként? – 1. A tanulás fázisa” bejegyzéshez 1 hozzászólás