Melyik fázisban vagy coachként? – 2. rész A növekedés fázisa

<— Még nem itt tartasz? Kattints az első fázishoz!

Már nem itt tartasz? Kattints a harmadik fázishoz! —>

Az első fázis a tanulás, az önismeret és a felkészülés és tapasztalatszerzés fázisa volt. Megismerkedtünk a niche (nís, avagy piaci rés) fogalmával is. Ezen a ponton eljön a növekedés ideje.

Ha már megvan a niche-ed, a különleges módszertanod, ahogyan egy szűk problémakört egy szűk célközönség számára segítesz megoldani, a következő feladatod, hogy felépítsd a szakmai tekintélyedet, és begyűjtsd a célközönségedet.

Az ajánlatod:

Indulj el egy olyan ajánlattal, amibe minden tudásodat, minden figyelmedet és az összes lehetséges eszközödet beleteszed.

Mondanom sem kell, hogy ez az ajánlat nagyon nagy személyességet igényel tőled. Épp ezért nem szabad olcsón adnod. Nem lehet nyűg a számodra az, hogy felkészülj a coaching ülésekre, vagy más módon figyelmet szentelj a klienseidnek.

Javaslom tehát, hogy ne egy coaching ülést adj el neki, hanem egy hosszabb folyamatot, pl. egy 90 napos együttműködést. Gondold át, mi az, ami a legtöbbet segíti az ügyfelednek a problémája megoldásában! Ha tudsz adni neki az ülések mellett gyors check-in hívásokat, feladatlistát, olvasnivalókat, terveket… tedd bele ezt is a csomagba!

Az értékesítés

Első körben keress az ismerőseid között 2-3 olyan embert, akinek olyan élethelyzete van, amelyben te ideális módon tudsz segíteni! Vedd fel a kapcsolatot, ajánlj fel egy ingyenes megbeszélést, és ott mérd fel, milyen helyzetben van, és adj neki egy olyan ajánlatot, ami segít megoldani a fájdalmát!

(A „fájdalompont” egy marketinges kifejezés, nem feltétlenül csak fizikai fájdalomra vonatkozhat. Valójában fájdalompont lehet pl. az egészség megromlása, vagy a házassági krízis, de az is, hogy valaki vágyik jobb tudásra, előléptetésre vágyik, vagy akár szeretne eredményesebb lenni a hobbijában.)

A növekedés fázisában tehát el kell kezdened ezeket a VIP együttműködéseket.

Szükséged lesz új ügyfelekre is.

Nem fogod tudni eladni ezt az együttműködést mind az 500 Facebook ismerősödnek, vagy Instagram követődnek.

Un. „hideg közönséget” azonban nagyon nehéz meggyőzni a vásárlásról. Bennük nincs meg az a bizalom, ami a családodban és ismerősi körödben még megvolt. Épp ezért itt már szükséged lesz egy

ÜGYFÉLSZERZŐ RENDSZERRE.

Mit jelent ez? Olyan online felületet és hozzá kapcsolódó eszközöket, amelyek

  1. megszólítják a hideg közönséget, felkeltik az érdeklődésüket
  2. felépítik a bizalmat, azaz „felmelegítik” őket (ocsmány marketinges szakzsargon)
  3. segítenek behozni őket egy értékesítési beszélgetésbe, ahol már el fogod tudni adni nekik a VIP együttműködésedet.

Igen. Ezen a ponton lesz szükséged

  • weboldalra,
  • hírlevélre,
  • hirdetési megoldásokra,
  • un. csaliajánlatokra,

amik így egy rendszerré állnak össze.

  1. A hirdetéseken keresztül befutnak azok az érdeklődők,
  2. akik magukra ismertek a felvetett problémában.
  3. Egy „csali ajánlatért” cserébe, ami gyors összefoglalót, jobb megértést vagy első segítséget ígér (és ad is),
  4. megkapod az e-mail címüket, esetleg telefonszámukat, és
  5. lassacskán elkezdenek megismerni téged, mint az őket érdeklő téma szakértőjét.
  6. Végül eljuttok odáig, hogy meghívhatod egy értékesítési beszélgetésre, ahol
  7. már megvan a bizalma ahhoz, hogy komolyan megfontolja az ajánlatodat.

Így tehát meg tudod tölteni a naptáradat VIP együttműködésekkel. Ebben a fázisban még nem jött el annak az ideje, hogy a folyamatokat automatizáljuk. Csalódást okozhat, ha online kurzusba szaladsz bele, vagy automatizáltan próbálsz értékesíteni. A marketing gépezeted célja egyelőre csupán annyi, hogy emberek megismerjenek téged, és legyen elég bizalmuk, hogy egy értékesítési beszélgetésre le tudd ültetni őket.

Igen, ebben a fázisban nagy szükség van rád. Az idődet fogod használni, önmagadból adsz az értékesítésben és a szolgáltatásban is.

Ebben a fázisban kell elindulnia a weboldaladnak.

Lehet ez először egy egyszerű feliratkozó oldal, vagy egy szakmai blog (ha a célközönséged szívesen olvas a témában).

Még mindig ne aggódd túl az arculat kérdését!

Ebben a fázisban még annyi minden változhat, hogy kár lenne százezreket költeni egy grafikusra. Ha weboldalt készíttetsz, a webesed biztosan össze tud dobni egy egyszerű logót, és segít kiválasztani néhány színt, vagy betűtípust.

Ne ragadj bele a tökéletesség keresésébe! Nem a vizuális dolgok hoznak most még ügyfeleket, hanem a jó ajánlat.

Ebben a fázisban gyűjtsd tovább a tapasztalatot, de mostmár egy adott problémakörben, aminek a szakértője lettél.

Ebben a fázisban finoman emeld az áraidat!

Legyen ott a gombóc a torkodban, amikor kimondod az árat, de vigyázz arra is, hogy ne emelj gyorsan nagyot! Érezd azt, hogy értékes a szolgáltatásod, és valóban megéri kifizetni az árát!

Vigyázz arra is, hogy ne csússz az olcsó kategóriába! Ha valakinek nem okoz fejtörést kifizetni az árát, elképzelhető, hogy nem is veszi komolyan az együttműködést, nem jelenik meg a találkozásokon, nem végzi el a javasolt feladatait, és végül nem veszi ki belőle azt a hasznot, amit te ígértél. A kellően magas ár biztosítja az együttműködés dinamikáját.

Ebben a fázisban születik meg az e-mail listád, kipróbálsz újabb és újabb marketing eszközöket.

Ebben a fázisban fogod kinőni az „egyéni vállalkozó” kereteit. Előbb vagy utóbb át fogsz csúszni az Áfa körbe, indokolt lehet céget alapítani, elgondolkodni pl. munkatársakról, vagy legalábbis virtuális asszisztens felvételéről. Itt már sokkal inkább megéri kiszervezni bizonyos feladatokat (könyvelés, marketing feladatok, értékesítés), mert anyagilag jobban jössz ki, ha ez alatt is ügyfelekkel foglalkozol, vagy a szolgáltatásodat fejleszted.

Ennek a fázisnak a végén jön el annak az ideje, hogy újra alkosd az arculatodat, logódat, újra meghatározd, ki is vagy te.

Lehet, hogy lassan megérik benned pl. egy könyv megírásának a gondolata, ami bebetonozza a szakértői státuszodat, esetleg utat nyit a sajtóban, médiában…

Meddig tartson ez a fázis?

Amíg nem vágysz többre. Az is elképzelhető, hogy éveken át elégedett leszel ezen a szinten. Meglesznek az ügyfeleid, a biztos megélhetésed, hasznosnak érezheted magad, jó visszajelzéseket kapsz. Kell ennél több?

Azért beszélünk mégis a 3. fázisról, mert nem szeretném, hogy a félelem, vagy az önbizalom hiánya tartson vissza a továbblépéstől.

Ezen a szinten érdemes kinőni a 12m Ft-os Áfa mentes keretet, és felépíteni a szakértői imázsodat. Legalább egy évre lesz szükség akkor is, ha üstökösként robbantál be a piacodra.

Miben tudok segíteni neked ezen a szinten?

Ha még nem tetted, most ki kell építened az online jelenlétedet. Nem csupán egy csini weboldalra lesz szükséged, hanem egy komplett ügyfélszerző rendszerre, amiről fentebb olvashattál. Ezeket a dolgokat (weboldal, egyszerű grafikai arculat, hírlevél feliratkozás, automatikák, hirdetések, időpontfoglaló…) egy kézben fogom tudni tartani számodra, ahogyan arra most szükséged van.

Azt javaslom, most kérj tőlem egy konzultációt, és beszéljük át az eddigi tapasztalatodat, elképzelésedet!

<— Még nem itt tartasz? Kattints az első fázishoz!

Már nem itt tartasz? Kattints a harmadik fázishoz! —>

További cikkek

Drága-e honlapot csinálni?

Drága-e autóval menni? A kérdésre nincs egyértelmű válasz, ahogyan a honlap árára vonatkozóan sem. Pl. autóval dugóban állni és járatni a motort,

Szólj hozzá!