<— Még nem itt tartasz? Kattints a második fázishoz!
Automatizálás
Ebben a harmadik fázisban jön el annak az ideje, hogy a saját munkád hatását megsokszorozd, és a szolgáltatásod több szinten is kiépítsd! Egyre kevésbé fogsz a vállalkozásodBAN dolgozni, és egyre többet a vállalkozásodON.
Mivel bőséges tapasztalatod van egy adott témában, ezért érdemes megtenned azt, hogy a leggyakoribb és legalapvetőbb tudnivalóidat egy
fizetős online kurzusba
szeded össze.
Ez abban is segít, hogy ne kelljen minden ügyfeled számára az együttműködésetek első 1-2 alkalmán papagáj módjára elmondani alapvető tudnivalókat. Mikor valakivel új együttműködést kezdesz, most már első körben odaadhatod neki az online kurzusodat, mint a program részét. Ha pedig már előzetesen megvette, az árát akár jóvá tudod írni neki. (Milyen jó fej vagy! Nem lehet ellenállni az ilyen ajánlatnak, igaz?)
Könnyen elképzelhető, hogy a hirdetések ára vissza tud jönni egy ilyen első ajánlat vásárlásaiból. Ha így van, gyakorlatilag ingyen hirdetsz, és ezért tudod emelni a hirdetéseid költségkeretét. Több ügyfelet szerzel, gyakorlatilag ingyen.
Csoportos program / Mastermind
Elképzelhető, hogy a bőséges tapasztalataid lehetővé teszik azt is, hogy egy csoportos programot indíts. A csoportban egyszerre több emberrel tudsz foglalkozni, akik így egymásnak is visszajelzést tudnak adni. Ez azt is jelenti, hogy a részvétel olcsóbb lesz, a te bevételed azonban így is növekszik.
A VIP együttműködést
azok számára kell fenntartani, akik
1, magasabb szinten igénylik a figyelmedet, haladó szinten, vagy gyorsabb haladás reményében
2, akik ezt meg is engedhetik maguknak.
Ebben a fázisban elkezdheted pl. építeni a cégedet, kiképezni a munkatársaidat, kidolgozni a módszertanod oktatását… Egy szakértői praxisból nagyon nehéz kiszállni. Ez bizony nem egy kohászati vállalat, amit csak úgy eladhatsz. Itt a te személyes márkád, szakmai vezetésed az, ami megalapozza a bizalmat. De könnyen elképzelhető, hogy munkatársakkal újabb szinteket tudsz behozni a szolgáltatásodba, és te kizárólag a szakmai vezetéssel, vagy nagyon kevés és magas árat fizető ügyféllel fogsz foglalkozni.
Ebben a harmadik fázisban lesz arra szükséged, hogy a weboldalad teljesebb szolgáltatást adjon, pl. előfizetéses, vagy zárt tagsági rendszer formájában. Az online fizetés már a 2. fázisban is hasznos lehetett, itt azonban elengedhetetlen. Lehetséges, hogy a weboldaladat teljesen újjáépíted, vagy indokoltnak látod több domain név alatt több weboldal működtetését is.
Miben tudok segíteni neked ebben a harmadik fázisban?
Azt javaslom, kezdjük el egy közös tervezőnappal, ahol megismerhetem az eddigi tapasztalataidat, értékeidet és elképzeléseidet.
- Ezután megtervezzük a termékpiramisodat és meghatározzuk, milyen marketingrendszernek kell ezt kiszolgálnia.
- Megépítem a szükséges webes felületeket (kurzus, vagy zárt tagsági rendszer?)
- Elindítjuk és teszteljük a hirdetéseidet.
- Elkészítjük az e-mail automatikáidat
- Segítünk a videóid felvételében, megvágásában
- Támogatunk a közösségi média kommunikációdban, szövegírásban, egységes grafikai megjelenésedben.
Ezen a ponton már én is igyekszem kilépni a marketinges „svájcibicska” szerepéből, és bemutatlak egy olyan szakértői csapatnak, akikkel minden területen a legmagasabb szinten tudjuk működtetni az ügyfélszerző és szolgáltató gépezetedet.
Kérj egy első konzultációt a részletek megbeszéléséhez.
Konklúzió
Ami miatt mindezt leírtam, hogy óvjalak attól a hibától, hogy a dolgok elébe vágj. Mikor frissen megkaptad a coach diplomádat, ne tölts még időt azzal, hogy online kurzusokon gondolkodsz, vagy tréningeket tartasz! Ne fecséreld az időd és a pénzed grafikusra, de te magad se állj neki hetekig rajzolgatni a logót!
Ne keserítsd el magad irreális elvárásokkal akkor, amikor még nem tudod, mi az az egyetlen terület és szolgáltatás, amiben szakértővé szeretnél válni!
Ne ess abba a hibába, hogy drágán megcsináltatsz egy weboldalt, és MINDENT IS kiírsz szolgáltatás gyanánt a lifecoachingtól a családállításon át a fűnyírásig! A reménység, ami miatt ezt sokan megteszik az, hogy a sok szolgáltatás több embert hozhat be, valójában azonban pontosan 0 ügyfelet hoz, hiszen nincs meg a bizalom, a tapasztalat, nincsenek meg az eredmények, amelyek alapján egy idegen nyugodt szívvel tudna dönteni melletted.
Ha viszont már magasan túlszárnyaltad akár az első vagy a második fázist is, ne ess abba a hibába, hogy te magad próbálod összekanalazni amatőr szinten a marketing eszközeidet, hiszen itt már rád egészen másban van szükség. A ráfordított költség és energia sokszorosan fog megtérülni, ha mersz kilépni az egyszemélyes hadsereg szerepköréből.
Keresd meg, hogy melyik fázisban tartasz most, és kezdj el építkezni az ott leírt módon!
“Melyik fázisban vagy coachként? – 3. rész: Az építkezés fázisa” bejegyzéshez 1 hozzászólás